Lifestylová medicína

Lifestylová medicína je odvětví medicíny zabývající se výzkumem, prevencí a léčbou poruch způsobených faktory životního stylu, jako je výživa, fyzická nečinnost a chronický stres.

Lifestylová medicína

Lifestylová medicína zahrnuje použití terapeutických přístupů založených na důkazech. Zaměřuje se na elementární prvky, jako jsou například strava, cvičení, spánek, stresový management, umírněnost v konzumaci alkoholu, tabáku a jiné, než lékové formy prevence a léčby. Pomáhá zvrátit chronická onemocnění spojená s životním stylem, která jsou velmi rozšířená.

Jak aplikujeme lifestylovou medicínu na naší privátní klinice?

Na naší klinice se specializujeme na oblasti onemocnění muskuloskeletálního systému (pohybového aparátu), životního stylu, jako jsou dietní vzorce, fyzická nečinnost, užívání tabáku, nadměrná konzumace alkoholu, stejně jako psychosociální faktory, např. chronický stres přispívající k chronickým onemocněním.

Soustředíme se na faktory ovlivňující vznikl a rozvoj onemocnění. Jinými slovy s snažíme léčit původ potíží a ne následek, s nutností nadužívání léčiv, kterými mnohdy státní zdravotnická zařízení jen léčbu modelují a konzervují, aniž by pacienta mohla vyléčit.

Díky tomuto inovativnímu přístupu umíme účinně pomoci například s chronickou bolestí zad, osteoporózou, chronickou bolestí kloubů a řadou dalších obtíží.

Systém sofistikovaného testování

Naší léčbě pak často předchází účinný systém testování, přičemž jednou z nejprogresivnějších metod je tzv. Cell Science Systems - ALCAT Test pro vyhodnocení pacientovy intolerance různých potravin .

Intolerance (přecitlivělost, nesnášenlivost) na potraviny a další látky je spojena s velkým množstvím nepříjemných příznaků a chronických onemocnění. Na rozdíl od potravinové alergie, potravinová intolerance většinou nebývá životu ohrožující, ale o to více může skrytě a dlouhodobě oslabovat náš organismus. Jedinou léčbou je eliminace pro nás „škodlivých“ potravin z jídelníčku.

Testy doporučujeme

• při poruchách imunitního systému
  • při obezitě
  • při zánětlivých stavech postihujících kůži, klouby nebo dýchací ústrojí
  • při zánětlivých stavech postihujících imunitu
  • při nadýmání
  • při únavě, bolesti hlavy, migréně

Potravinovými alergiemi trpí méně než 5% populace, avšak až 80% populace trpí alespoň jednou formou potravinové intolerance.

ALCAT Test je cenný nástroj pro zjištění příčin nemocí a širokého spektra zdravotních potíží. Odborný laboratorní test vyhodnocující intoleranci potravin, aditiva a chemické látky, který testuje až 460 látek, tedy 250 druhů potravin, 100 chemických látek, 21 druhů plísní a další.

Dále provádíme i standardní laboratorní testy. Zprostředkováváme vyšetření krve v režimu samoplátce ve spolupráci s laboratoří Aesculab (biochemické vyšetření krve, krevní obraz s populačním diferenciálem, předoperační vyšetření, hormonální profil, test na Borelie, chlamydie, virovou zátěž, test homocysteinu, test hsCRP, test vitamínu D, B9, B12, tumor markery, prevence a diagnostika nádorového onemocnění)

Orthomolekulární medicína

Orthomolekulární medicína je lékařský obor zabývají se účinnými způsoby podpory zdraví a prevence nemocí prostřednictvím látek, které jsou lidskému tělu vlastní (vyskytují se v lidském těle). V praxi to znamená, že tělu dodáváme kombinace potravin a látek, které jsou vhodné pro ozdravné procesy organismu.

Ortomolekulární medicína je u nás nedílnou součástí léčby. Sestává se z optimalizace stravy a infuzní terapie, která dokáže do organismu dopravit potřebné živiny nitrožilně. Díky specializovaným diagnostickým testům dokážeme přesně určit, jaké látky jsou v našem těle v nedostatečném množství.

Pro konzultaci, jak můžeme pomoci díky metodám lifestylové medicíny právě vám, jsme vám k dispozici na tel. 702634411.